‘Alzheimer’ olarak etiketlenmiş yazılar

Alzheimer ve Parkinson’da umut

Cumartesi, 09 Ağustos 2008

Uzmanlar, hastaların hafızalarının güçlenmesine yardımcı olacak özel bir besin üretti.

Bilim adamları, beyin hücreleri kısmen zarar görmüş fareleri, Omega-3 yağ asitleri ile yüklü özel bir besin ile besleyerek hafızalarının güçlenmesini sağladı.

Bilim adamlarının hazırladığı özel besin desteği, özellikle Alzheimer ve Parkinson hastaları ile hastalık riski taşıyanlar için umut oldu.

Massachusetts Institute of Technology’de (MIT) görevli bilim adamları, Omega-3 yağ asitleriyle hazırladıkları özel diet menüsü ile besledikleri kobay farelerde hafızanın güçlendiğini ve öğrenmenin hızlandığını tespit etti.

Araştırmaya göre, başta Alzheimer ve Parkinson olmak üzere çeşitli baş hastalıkları yüzünden beyin sinir hücreleri kısmen azalan ya da zarar gören kişilerin, söz konusu besinle beyin fonksiyonlarının yeniden canlandırılabileceği belirlendi.

Bilim adamlarının hazırladığı besin desteğinde, bir çeşit Omega-3 yağ asidi olan DHA, Uridin ile Kolin bulunuyor. Omega-3 yağ asitleri vücut tarafından üretilemiyor ama balık, yumurta, keten tohumu ve otla beslenen hayvanlardan elde edilen etlerde bulunuyor.

Herhangi bir dış yiyecek kaynağından elde edilemeyen Uridin ise özellikle bebek emziren kadınların vücutlarında diğer insanlara göre daha çok bulunuyor. Kolin ise et, yumurta, fındık, fıstık, ceviz gibi kabuklu yemişlerde B vitamini formunda yer alıyor.

Alzheimer’a karşı bir fincan kahve

Salı, 15 Nisan 2008

Alzheimer’a karşı bir fincan kahve Yağlı yiyeceklerin beyine vereceği hasarı “kafein” önleyebilir ve günde bir fincan kahve içerek Alzheimer’dan korunabilirsiniz.

Kuzey Dakota Üniversitesi araştırmacıları, kan yoluyla beyine zararlı maddelerin geçmesini engelleyen doğal bir mekanizma olan “beyin-kan bariyeri” üzerinde kafeinin etkilerini incelediler. Yüksek kolesterollü besinlerle beslenen tavşanlara günde 3 miligram kafein verildi. Bu, bir insanın günde bir fincan kahve içmesine eşit. 12 hafta sonra kafein alan tavşanların beyin-kan bariyerinin gözle görülür derecede sağlam olduğu görüldü. Böylece kafeinin kolesterolün beyindeki yıkıcı etkisini engellediği anlaşıldı.